kalendar

Uskoro nas očekuju novi događaji

skip to Main Content

PRIJAVI SE ZA NAGRADU ZA INOVATIVNE NASTAVNIKE

Pozivamo sve nastavnike i nastavnice na svim nivoima obrazovanja da prijave svoje inovativne nastavne prakse.

O NAGRADI

Nagrada za inovativne nastavnike i nastavnice u Bosni i Hercegovini je najvrijednije priznanje među edukatorima i edukatoricama na svim nivoima obrazovanja. Nagrada snažno doprinosi afirmaciji izvrnosti, kulture profesionalnosti i promociji nastavničke profesije za koju vjerujemo da je najvažnija profesija i ključni indikator kvalitetnog obrazovanja. Jednostavno, vjerujemo u nastavnike i nastavnice!

Cilj dodjele godišnje nagrade je prepoznati i promovisati one pojedince i pojedinke koji daju nemjerljiv doprinos razvoju odgoja i obrazovanja, predane i posvećene profesionalce koji svaki dan u vrtiću ili školi pretvaraju u čarobnu avanturu učenja i otkrivanja.

VAŽNI DATUMI

22.10.2024.

Početak prijava

Da biste se prijavili, molimo preuzmite “Obrazac za opis prakse”, pročitajte detaljne upute, kriterije za apliciranje i postupak prijave i prijavite se popunjavanjem “Formulara za prijavu”.

15.12.2024.

Završetak prijava

Nakon što ste poslali vaše prijave, naša komisija sastavljena od profesionalaca iz obrazovanja i prošlogodišnjih pobjednika će pregledati sve prijave i odabrati nominovane i pobjednike.

31.12.2024.

Objava nominovanih

Nominovani nastavnici i nastavnice bit će objavljeni i obaviješteni o daljnjem procesu. Svi nominovani nastavnici i nastanice bit će pozvani na svečanu ceremoniju dodjele Nagrade za inovativne nastavnike/ce.

TBA

Svečana ceremonija

Datum ceremonije dodjele nagrada obznanit će se zajedno sa informacijom o nominovnim. Na ceremoniji će se predstaviti sve nominovane prakse i proglasiti pobjednici Nagrade za inovativne nastavnike 2024.

POSTUPAK PRIJAVE

Koraci koje je potrebno ispuniti kako biste uspješno prijavili svoju praksu.

KRITERIJI ZA APLICIRANJE

Nagrada se dodjeljuje za doprinos unapređenju odgoja i obrazovanja, sa posebnim fokusom na razvoj kritičkog mišljenja, kreativnosti, primjene naučenog i socijalnih kompetencija, doprinos ekološkoj pravdi i održivoj budućnosti, kroz inovativne prakse i pristupe u sljedećim oblastima:

  • inovativna primjena postojećih ili razvoj novih metoda i strategija učenja i poučavanja
  • kreativna integracija sadržaja i predmeta poučavanja kroz tematski i projektni pristup
  • kreiranje novih materijala, didaktičkih sredstava i/ili resursa za učenje i poučavanje
  • stvaranje posebno kreativnog i inovativnog okruženja za učenje
  • inovativni pristupi u oblasti formativnog praćenja i procjenjivanja napredovanja djece/učenika
  • korištenje informacione tehnologije na inovativan i kreativan način
  • uključivanje roditelja i zajednice u učenje učenika
  • inovacije u planiranju i realizaciji vannastavnih aktivnosti
  • druge inovativne ideje i prakse u skladu sa kriterijima
  • novi i efikasni modeli u razvoju partnerstva sa porodicama, zajednicom, drugim odgojno- -obrazovnim ustanovama i sl.

KRITERIJ 1: Inovativnost i kreativnost

Inovativnost i kreativnost dolaze u mnogim formama, i ponekad podrazumijevaju stvaranje potpuno novih ideja, ili pak jedinstvenu kombinaciju i/ili primjenu postojećih ideja u specifičnom kontekstu. Inovativne ideje nastaju kao promišljen pristup u rješavanju određenih prepreka u učenju i poučavanju, ili podrazumijevaju pronalaženje novih, originalnih ideja kojima se nastoje postići što bolji rezultati za svako dijete/učenika. Inovativnost se može ogledati u osmišljavanju različitih tehnika, metoda i strategija poučavanja, inovativnoj primjeni poznatih praksi, kreiranju različitih materijala za učenje i poučavanje i drugim oblastima. Prakse koje uvažavaju specifične okolnosti školske godine u kojoj su implementirane, prate globalne tendencije u obrazovanju i sl. zavređuju posebnu pažnju prilikom procjene i bodovanja njihove inovativnosti i kreativnosti.

KRITERIJ 2: Doprinos učenju i razvoju djece/učenika

Inovativne nastavne prakse trebaju, prije svega, doprinijeti razvoju djece/učenika. U tom smislu, nominovana praksa će se procjenjivati u odnosu na to u kojoj mjeri potiče aktivno uključivanje djece u proces učenja, razvija kreativnost, kritičko mišljenje, rješavanje problema i druge kompetencije; odnosno koliko doprinosi boljoj socijalnoj koheziji u razredu/školi i šire, razvoju vrijednosti, socijalnih kompetencija i ličnosti djeteta. Dokazi za to mogu uključivati podatke proizašle iz praćenja djece/učenika, refleksije na realizovanu praksu, istraživanja, dječije radove i sl.

KRITERIJ 3: Mogućnost primjene u drugim sredinama

Jedan od najvažnijih ciljeva promocije i prezentacije inovativnih ideja i praksi je profesionalna razmjena i uzajamno učenje. U tom smislu, procjena nominovane prakse uključivat će jasnoću strukture, njene svrhe i ciljeva, dobro opisane postupke, adekvatne dokaze o efikasnosti, kao i mogućnost primjene u drugim sredinama.

KRITERIJ 4: Doprinos konceptima održive budućnosti i ekološke pravde

Ovaj važan kriterij ohrabruje nastavnike/-ce da osmisle sveobuhvatne, koherentne i dosljedne pedagoške procese („zelena pedagogija“) koji vode suštinskom razumijevanju odnosa između prirodnih, ekonomskih, socijalnih i političkih sistema kako bi se uticalo na rješavanje gorućih problema nastalih usljed klimatskih promjena, nekontrolisanog iscrpljivanja prirodnih resursa, polarizacije i nejednakosti u društvima širom svijeta.

U Bosni i Hercegovini, koja se suočava s odlivom mladih ljudi, siromaštvom i ekološkom katastrofom, su nužne i prijeko potrebne promjene obrazovne paradigme sa kreativnim izmjenama i dopunama sadržaja učenja, autentičnim i kontekstualiziranim aktivnostima od učionice do čitave zajednice i promjenom pogleda i filozofije na egzistencijalnu temu današnjice i budućnosti – obrazovanja za održivu budućnost.

Mi, unutar Centra za obrazovne inicijative i Zajednice inovativnih nastavnika/-ca, duboko vjerujemo i vrijednosno smo određeni prema kvalitetnom obrazovanju čija je svrha poticanje i promovisanje društvene, ekonomske i ekološke pravde. Bježeći od trivijalizacije ove važne paradigme, želimo stvarati nove vrijednosti za obrazovanje koje vidimo kao platformu za kvalitetno učenje, ozbiljnu razmjenu i smisleno djelovanje novih snaga za održivu budućnost, sa snažnom emancipatorskom i oslobađajućom notom. Obrazovanje je sui generis kategorija koja omogućava učenje i poučavanje o svim aspektima održive budućnosti.

KRITERIJ 5: Kontekst u obrazovanju

Svaka školska godina sa sobom nosi niz specifičnih karakteristika. Inovativne prakse koje budu uzimale kontekst u obrazovanju, poput različitih specifičnosti, dodatno će dobijati na težini. Specifičnosti mogu biti a ova lista nije konačna: pandemija, različite vrste nepogoda, lokalni kontekst, globalna tema važna za raspravu u učionici, reforme u obrazovanju, različite tendencije u obrazovanju i slično.

PRIJAVI SE!

Više informacija inskola.com

 

Preuzeto: https://www.mreza-mira.net/

Back To Top
X