Srdačno Vas pozivamo na Info dan: predstavljanje programa Evropske unije – EU4Health, u utorak, 10.12.2024.…
HUSEIN ASKRABA: „DIGITALIZACIJA JE BUDUĆNOST – NAPRAVIMO ZENICU SOFTWARE GRADOM!“
– Mi eksportujemo znanje iz naše zemlje – Kadar koji nama treba ne postoji u BiH, ali kroz naše programe jako brzo dolaze na taj level gdje mogu samostalno da rade – Nemamo konkurenciju na bh. tržištu – Radimo u segmentu kojem je budućnost sigurna –Zenica vrlo brzo može postati IT grad 😉
Husein Askraba (38) iz Blagaja, dugi niz godina živi u Njemačkoj ali ima nekoliko povezanosti sa Zenicom. Igrao je košarku profesionalno i prvi ugovor je potpisao sa Zenica Metalno 1997. godine. Od tada ostaje povezan sa gradom i Zeničanima. Pored toga i roditelji od njegove supruge su inače iz Zenice, a od januara 2018. godine, Husein u zeničkom Biznis inkubatoru kojim upravlja Zenička razvojna agencija ZEDA, otvorio je eCommerce kompaniju koja plasira svoja riješenja na tržištu Švicarske i Njemačke u konkurenciji sa ostalim eCommerce kompanijama na tržištu DACH regije. Ističe da razvoj eCommerce-a tako brzo napreduje da niti jedan fakultet ne može da ga prati.
-„Poslije srednje škole sam nastavio da igram profesionalno košarku u različitim zemljama Evrope. Studirao nisam nikada, jer studij isključivo iz eCommerce-a nije dugo postojao. U našem slučaju, fakultetsko obrazovanje nam nije relevantno pri razgovorima za posao. Ja sam eCommerce Pionir. Odmah poslije profesionalne košarkaške kariere, sa 23 godine (2003.) sam počeo da programiranjem prvih online trgovina. Vrlo rano sam prepoznao potencijal isključivo eCommerce segmenta u IT-u. Digitalizacija trgovina još uvijek nije gotova i trenutačno se i ne vide granice istog. Dugo su postojali strahovi da će pješačke zone u gradovima izumrijeti, iz razloga jer svi online kupuju, ali trenutno u cijelom svijetu prepoznajemo da čak i „Big Player“ otvaraju svoje lokalno prodavnice, tako da bi se krug zatvorio i Offline/Online ujedinio, ključna riječ „Omnichanel“, Touchpoints, VR-Shopping“ – rekao je Husein koji je prepoznao pravi trenutak za ulaganje u Zenicu i pokretanje biznisa upravo u ovom gradu.
-„Mogu da kažem da je to bio kratak proces. Najvjerovatnije, mogu iskreno da kažem, da nije Biznis inkubator postojao, ne bih možda ni došao na tu ideju. Već duže su postojale različite kompanije u Njemačkoj koje sam imao, bilo sa poslovnim partnerima ili isključivo sam. Iskoristio sam na ljeto 2018 g. na nekoliko dana „CoWorking Place“ (Impulsni kreativni centar Agencije ZEDA) i kroz intenzivne razgovore sa ostalim posjetiteljima i zaposlenicima ZEDA osjetio sam direkt na sebi potencijal otvaranja firme u BiH i dolazak pravog momenta za ulaganje, posebno u gradu Zenici, kao optimalnom području za razvoj jedne IT kompanije. Što se tiče samog puta registracije CC-a, u saradnji sa Agencijom ZEDA i ZeForge smo postavili na noge prvi eCommerce Event u BiH u septembru 2018 godine., gdje je Commerce Care bio glavni sponzor. Pored samog Eventa i postavlja Zenice na jedan dan na Mapu Balkana, kao eCommerce grada, bilo mi je jako važno dobiti feedback sa različitih strana o potencijalima izvoza znanja naših pametnih ljudi, posebno iz grada Zenice. Sam event „ENTIRE eCommerce“ je se na kraju ispostavio kao veliki uspjeh sa posjetama iz cijele BiH i Hrvatske. To je bila na kraju zadnja karika koje je nedostajala, da bi se odlučio registrovati Commerce Care d.o.o.“ – ponosan je Husein čija je kompanija specijalizovana na development online trgovinu na visokom nivou za kompanije iz B2B industrije. Online trgovine njihovih klijenata plasiraju svoje proizvode na cijelom svijetu.
-„Veliki benefit Commerce Care je sama komunikacija s inostranstvom prema potencijalnim klijentima. Posebno kad je jedan Pitch u pitanju kod različitih kompanija, gdje nudimo naše usluge u DACH regiji. Samo saznanje klijenata u komunikaciji da se Commerce Care nalazi u Bosni i Hercegovini i snaga naših developera, pored velikih referenci iz industrije. Osim toga, skoro uvijek smo jedina kompanija koja nudi usluge u istom rangu kao ostale eCommerce kompanije iz DACH regije. Naša prednost je svakako i zasićenost većih klijenata pri njemačkim i švicarskim eCommerce kompanijama, jer one svakako skoro kod svakog posla rade „Outsourcing“ sa developerima iz drugih zemalja, prije svega Istočne Evrope i Indije. Na kraju, saznanje da je grad Zenica u Evropi i da u roku 2 sata mogu doći avionom na Meeting, kad su u pitanju važni razgovori u vezi projekta, je isto jedna jako važna tačka, kod koje uvijek dobijemo pozitivan feedback. Što se tiče bosanskog tržišta, trenutno ne vidimo neku konkurentnost, iz razloga što 90% agencija u BiH radi „Outsourcing“ za veće kompanije u inostranstvu. Osim toga nijedna nije čisto za eCommerce segment u IT-u specializovana“ – naglasio je Husein čiji tim čini mlada i dinamična ekipa. To su uglavnom studenti u završnoj godini fakulteta koji su jako dobri u matematici i vole webdesign.
-„Kroz naše programe prakse i prvi eCommerce bootcamp u BiH, usmjeravamo ih u eCommerce svijet s apsolutnim fokusom na DACH regiju. Kadar koji nama treba ne postoji u BiH, ali kroz naše programe jako brzo dolaze na taj level gdje mogu samostalno da rade“ – napomenuo je Husein čiji tim, pored ostalih projekata, radi „Smart Home“ onlinetrgovinu za elektroprivredu Švicarske.
Iako svaka medalja ima lice i naličje, Husine naglašava da loše strane njegovog posla, ne postoje.
-„Dobre strane su da je za cijeli proces rada potreban samo laptop i jaka volja za uspjehom! Kao što sam već i naveo, mi eksportujemo znanje iz naše zemlje. Pomažemo mladim, pametnim ljudima da ostaju u BiH, posebno u gradu Zenici. Digitalizacija je budućnost i ovo je tek početak. Nisam iz Zenice ali ipak volim ovaj grad i ljude iz istog. Kad je business u pitanju, Zenica ima ogromne potencijale. IT, posebno eCommerce segmenat je već velika industrija u cijelom svijetu. Milijarde se generišu svakim danom kroz online trgovine. Omnichannel nadolazi gdje se spaja Offline-Online i postaje jedno. VR-kupovina je tek na početku. Radimo u segmentu, kojem je budućnost sigurna. Osim toga, Zenica, što se tiče samih potencijala kao grada, može jako brzo da postane IT grad, gdje ta grana industrije postaje primarna, gdje bi se mladi ljudi sa svih strana doseljavali. Što ja uvijek ponavljam, grad ima isto tako optimalnu veličinu, na svaku tačku u gradu se dođe najkasnije za 10 min., što je u drugim metropolama prosto nemoguće. Glavni autoput prolazi pored grada, na glavni bh. aerodrom se dođe sa 45 min. Pored svega toga, trenutačno u gradu na glavnim pozicijama, kad su sljedeći strukturalni planovi se isto tako nalazi mlada pametna ekipa koja je otvorena za nove business ideje, koje se već polako primjećuju u društvu.
Jedini problem koji ja vidim trenutno je naša dijaspora. Koja nekako još uvijek živi u 90tim godinama u inostranstvu. Bilo da su zajednički sastanci, razgovori između istih, eventi. Uvijek se priča u negativnom kontekstu kad je u pitanju business u BiH, posebno u Zenici. Spominje se, koliko milijardi privatne „pomoći“ teče svake godine na račune naših ljudi. Ako se spominje otvaranje kompanije u BiH, isto tako u negativnom kontekstu. Kako registracija firme traje strašno dugo, da je sve komplikovano, teško za razumjeti i dugotrajno, bilo šta da se proba kad je posao u pitanju. Mišljenja sam da se ne samo svijest naših ljudi u BiH treba promjeniti, nego isto tako dijaspore, da ne žive u tom nekom paralelnom svijetu gdje se Bosna vidi samo kao „propala zemlja“. Pozivam ovim putem sve naše ljude iz industrije, koji imaju svoje firme u inostranstvu ili možda imaju dobru ideju, da investiraju u BiH u Zenicu i neće se pokajati.
Ja mogu da kažem da je ovaj korak do sada bio jedan od najboljih u mom business životu i mogu samo da pohvalim ljude iz Agencije ZEDA, grada Zenice i opet da ponovim, ništa nije bilo teško. Samo treba ustati i probati“ – rekao je Husein te istakao:
-„Posebno bih se htio zahvaliti našem CFO Nedžadu Hodžiću za njegov neumorni rad i veliku podršku u razvoju kompanije. Općenito gledano, on je jedna svijetla tačka u gradu kad je u pitanju digitalizacija i IT industrija.“